May 18, 2010

SEVEN WORDS.


There is a kitten in my jeans.
* * *
A challenge to my readers :
Come up with your own sentence of seven words.
The sentence must make sense.
It can be about ANYTHING under and over the sun.
You can submit as many sentences as you want.
Go ahead.
p/s: Yes, Bahasa Melayu sentences are allowed. XD

59 scribbleback (s):

MZ said...

the jeans or furball steal your sight?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

I love myself more than anyone do.

=)

P/S : Already read your IG & Nina!

Weee~~~^^

S.Azeem Ong said...

Am I Just Too Good or What?


p/s: does that counts?

Jiyuu said...

What is the point of this exercise?

(Serves a 2-in-1 purpose)

Faisal Admar said...

life is too short to be ordinary

Ayaq said...

I second Jiyuu's two in one question.

Hurrah! :P

Ayaq said...

Your Woman is a really haunting song.

LangitHilang said...

i got so many things in my head

1) i am sorry i am too famous~(haha guraw)

my faveret 7 words - i love you the way you are

Bayang said...

truth is the way we define things

Luna said...

1. Things only matter when we count them.

2. I have read your IG and Nina.

3. I said I like you, I lied.

4. The one before is a stinky lie.

5. They hate us because we are cool.

6. Dancing elephants in skirts are the cutest.

7. I would date Willy Wonka for chocolate.

post script: I like Cherry's and Aamir.

post post script: I am just bored.

Widow_Lady302 said...

Without love we are nothing but dust.

pil khayal said...

i am thinking what to wrote here

ARYN said...

1) Hope never abandons you, you abandon it.

2)True love does not come each day

3)Keep it up the good work Nani

avid said...

I think Justin Bieber is a fag

Lisa said...

I sort of agree with avid gunner.

LangitHilang said...

Justin Bieber is totally not a fag

(still 7 words yaww) ^^

Ayaq said...

I really really don't like Justin Bieber.

Anonymous said...

What is up with the Bieber talk?

seven! keep it coming people. haha.

President (wiir2000) said...

your blog and me cannot be separated.

Aisya S. said...

1. Your blog is definitely, like, totally awesome.

2. I honestly don't understand this challenge though...

3. I am still doing this challenge regardless.

4. Seriously, I need to get out more.

:P

Jiyuu said...

I think I now get the point.

This is actually pretty interesting and fun.
Not to mention easier said than done.

Hey, I made seven and rhymed too!

Berd said...

geng-geng omputih yer kat sini.
patot la frodo baggins tak ada.

wakaka!

Sonnet said...

i am now extremely, superbly, desperately hungry....

okay x???

lifeitis said...

you live on how you see life

Anonymous said...

Saya suka makan nasi dengan telur goreng.

tujuh!

ehem, apesal takde ayat BM ni wahai kawan-kawan?

lifeitis said...

ade la ayat BM tapi tak banyak. XD

Nana Othman said...

saya sudah mengambil bahagian dalam game ini!

[tak apakah bercampur english-malay~~?]

Nana Othman said...

I am listening to CNBLUE's new song.

7 words? no?

Ayaq said...

Saya pula sedang mendengar lagu Dream On.

Farahanani Amhazali said...

Saya suka makanan, sangat-sangat suka dengan makanan.

Tujuh!!

*__*

Frodo Baggins said...
This comment has been removed by the author.
Frodo Baggins said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

encik frodo, what exactly is ky jelly?

tujuh!! XD

Hellioz said...

aku tak suka blogger bernama salbani ashaari~


gyahahahahahahaha~

Farahanani Amhazali said...

Oppss.. Kamu sudah di-tag. Sila ambil award..

^__^

Tujuh!!

Aisya S. said...

Saya akan cuba tulis dalam Bahasa Melayu.

Saya rasa BM saya taklah teruk sangat.

Kenapa saya sangat gigih membuat challenge ini?

Saya pun tak boleh jawab soalan itu.

I might be addicted to this challenge...

Anonymous said...

is this the best you can provide?

eh berd, frodo, and hellioz pun ade!

ha two sentences already! yay!

Sonnet said...

ni ayat BM

Hari ini saya pergi ke KBMALL dengan kereta.

Mula-mula saya ke kedai kaca mata dahulu.

Kemudian saya pergi ke kedai Celcom Centre.

Kemudian saya pergi makan di kedai Noodle Station.

Kedai itu bersebelahan dengan tempat main boling.

Kemudian saya pergi ke kedai buku Popular.

Saya beli buku, pen dan juga pembalut.

Lepas itu saya terus pulang ke rumah.

~NaZiF_aImAaN~ said...

My name is Muhammad Nazif Aimaan Othman.

Saya mula bermain tenis sejak brumur tujuh.

Kucing saya yang bernama BOB paling kacak!

Masakan mak saya paling sedap di dunia!

Both my sisters and I love anime.

DragonBall is my all-time favorite anime series!

My sisters hate it, they love Sailormoon!

I am a handsome boy, so what? (haha)

Saya seorang lelaki muda yg sangat kacak!

I'm proud to have a tough-looking body.

Ini ialah ayat kesebelas, siapa mahu lawan??

SEMUA 7 WEEEIIII!!! (^3^)

Mohd Al Hilmi said...

my name is clearly not Nazif Aimaan (haha)

umur tujuh tahun masih bermain batu seremban

tak pernah bela kucing tapi nak satu

masakan ayah saya paling sedap di Gombak ^_^

and yeah, animes and mangas brainwashed me

Bulma from DragonBall was my first crush

and yeah, Sailormoon's chicks are definitely hawt! :P

i am so ugly, please kill me -_-'

saya orang tua yang langsung tak kacak

i'm proud to wear an L-sized jeans

Aimaan!! Kenapa ayat kesebelas anda macam tu??

sudah mati kutu untuk ayat kedua belas -_-

dude! this is a wicked, cool game!! ^_^

HAHA,, jgn marah...

Ayaq said...

Kak Nani, KY Jelly is a lubricant.

I just said lubricant in someone's blog.

Anonymous said...

Oh my god, lubricant was mentioned here?

and I, the blog owner didn't know?

I think I should watch more TV.

three sevens!!

Frodo Baggins said...

ha ha ha ha ha ha ha


7!!!


>>____<<



weeeee ~~~

LangitHilang said...

i like what mohd al hilmi wrote

Nazif Aimaan's was masuk bakul angkat sendiri

haha sila jangan marah ya nazif aimaan! ^_^

Nana Othman said...

nazif aimaan dan muhd al hilmi, ayat pertama anda berdua bukan 7 perkataan. kata nama, tak kita panjang mana pun kira satu saja.

Nama saya Farhinaa, tapi panggil Nana saja.

Kawan baik saya sangat suka makan MCD.

Kucing adalah haiwan peliharaan yang sangat comel.

Rugi kepada sesiapa yang tidak membela kucing.

Kucing saya yang paling gemuk bernama Bob.

Akibat sangat suka makan, ia menjadi gemuk.

Walaupun gemuk, Bob sangat comel lagi gebu.

Bob tak mampu berlari jauh kerana gemuk.

Bob, kucing paling gemuk menjadi kesayangan Mak.

CPU kawan saya berwarna hitam dan merah.

Hari ini hari sabtu, tak ada kelas.

Sailormoon adalah anime pertama yang saya suka.

Saya dan kakak saya tidak suka Dragon Ball. [dragon ball - satu saja kan?]

Sudah agak lama saya tidak menonton televisyen.

Ada banyak buku di atas meja saya sekarang.

Kalkulator pun ada, tapi bukan saya punya.

Ada selimut dan bantal di atas katil saya.


Saya sangat rindu Mak, nak balik rumah.

Saya dah letih, esok saya tambah lagi. [tujuh jugak haha]!

Nani Othman said...

kata nama kira satu tu dalam esei.

dalam rumusan dan lain-lain ikut jumlah perkataan.

jadi Nur MAX Azhanee kira tiga perkataan.


hahaha. 3 sevens again!!

Anonymous said...

oh people continue, this looks like FUN!

ha! 7!!

anak pak man said...

Saya hairan kenapa ada banyak esei sini?

Saya ingat cabaran ini untuk ayat sahaja.

Agaknya saya telah tersilap andai sekali lagi.

Seperti di kedai runcit berhampiran rumah saya.

It happened not too long ago kot?

Entahlah, kerana saya pun dah ingat-ingat lupa.

Jadi, saya berhentikan disini sajalah ayat-ayat saya.

Ingin saya terus menulis lagi ayat-ayat sebegini.

Tapi, saya sudah kurang mampu menulis lagi.

Thank you for inviting me over teacher!

^_^

Luna said...

Kawan baik suka Mc Donald adalah saya?

Saya lahir pada tujuh Mac, seven three.

Ayat-ayat pincang ni tak kira kan?

~NaZiF_aImAaN~ said...

Penat sudah membaca semua ini, mahu berehat.

Tapi hati kata suruh main lagi, Gila!

Nak buat macam mana, game ini best!

Jangan risau Cherry~, saya tidak marah langsung. (^3^)

Betul2 sudah penat, keluar dulu, selamat tinggal. =D

Nana Othman said...

reply kpd kak nani : oh ok!

saya datang lagi dengan ayat-ayat tujuh perkataan. [tujuh!]

internet connection sangat lambat jadi saya bengang.

walaupun sangat lambat, saya tetap mahu main.

saya bangun pada pukul sepuluh pagi tadi.

saya sedang menonton satu klip video bodoh.

saya sedang melayari internet dengan gembira sekali.

Lapar, tiba-tiba saya rasa ingin makan steamboat.

ingat lagi "tora datang lagi dengan dendang"?

kawan saya sedang memeluk patung berbentuk bulat.

Ada sebuah tabung berwarna hitam dan putih.

Ibu saya sangat pandai memasak, jangan dengki.

esok kalau x smpai deadline, sy submit lagi, huhu

Nani Othman said...

Tu dia, rambang sungguh mata beta melihat.

Game kecil-kecilan begini pun begitu banyak penyertaan?

Seronok beta menengok para bloggers berkawan baik-baik.

Sambil bermain game SEVEN WORDS beta ini.

Beta sibuk marking paper, tak dapat update.

Nanti dah siap, beta post entry baru.

Until then, kawan-kawan semua main game dulu.

=)


semua TUJUH!

~NaZiF_aImAaN~ said...

Saya datang lagi nak main game ini.

Pnat semalam sudah hbis, kini bersemangat kmbali.

Jujurnya, kpala saya sudah selalu khabisan idea.

Tapi game ini brjaya mransangkan pmikiran saya.

Jadi saya pun teruskan bermain game ini.

Enough wth Malay sentence, time for English. =D

I woke up early in the morning.

I went downstairs to check my cats.

Wow, all of them was so hungry.

So I fed them with their food.

After that I watched TV, AXN Channel.

The new show NCIS is really good!

Kind of addicted to the show now.

But holiday is going to end soon.

Really going to miss home and TV.

I think enough for today's crazy sentences.

Will surely come back later for more.

Selamat tinggal, sayonara, adios, gud bye, salam.

=D

Luke said...

I love you so much hana zulaikha ^_^

Kak Imm said...

Pening kepala namun gigih membaca ayat korang.

Oh Nani, manalah dapat idea macam ni?

I hate counting words, macam buat pantun.

Kesian baca Bob berulang kali digelar gemuk.

Okey, sat gi datang kira perkataan lagi.

*grins* sorry i was late, temankan Is.

~NaZiF_aImAaN~ said...

Esok pagi sudah mau brtolak balik UIA.

Slamat tnggal kucing2, mak, ayah, dan kakak2.

Semoga brjmpa lagi pada masa akn dtg.

Hazlini said...

copy 7 words from any lyrics,is it count?
hehe

Saya sangat obses dengan laman blog Cikgu :)

Awan La Rêveuse said...

Stephenie Meyer's Twilight is full of crap

sorry twilight fans..

Anonymous said...

thanks to everyone who participated. it had been fun. reading your responses. XD hehe. actually the crazy game had no specific purposes. i just thought it's be fun to try to construct sentences that make sense with a limited number of words. i think all of you who participated had fun. some of you even came by more than once, i really really appreciate that.

and this..will be my favourite post for all time. thanks to you. each one of you. =) *hugs*

Post a Comment

Only a Sith deals in absolutes. Your thoughts?